Jednog martovskog jutra 1999 godine, Bertrand Pikard i Brajan Džouns spustili su se sa svojim vazdušnim balonom u Egiptu, završivši pritom prvi let oko svijeta balonom, bez pauza!
Jednog martovskog jutra 1999 godine, Bertrand Pikard i Brajan Džouns spustili su se sa svojim vazdušnim balonom u Egiptu, završivši pritom prvi let oko svijeta balonom, bez pauza!
U rezervoaru od 3,7 tona propana,po povratku ostalo je svega 40 kg! Pikard, švajcarski pilot za balone, još tada je donio odluku : jednoga dana obiće će svijet bez korištenja ikakvog goriva!
I vrijeme je došlo. Ovog marta, Pikard (57) i Boršberg (62), bivši švajcarski borbeni pilot, uzletjeće iz Abu Dabija (UAE), u pokušaju prvog obilaska naše planete u avionu na solarni pogon, Solar Impuls 2. Narednih 5 mjeseci, dva pilota će kombinovano provesti 25 dana u vazduhu, dok će samo jedan od njih moći da upravlja ovim avionom. Piloti će se mijenjati na već utvrđenim lokacijama, Oman, Indija, Mijanmar, Kina, Honolulu, Finiks, Nju Jork i na kraju Južna Evropa ili Sjverna Afrika, zavisno od vremenskih uslova na Atlantiku. Pikard se nada će ovaj let unaprijediti korištenje čiste energije i promijeniti način na koji NASA finansira svoje ekspedicije.
"Potrebni su nam pioniri koji će pokazati da se i nemoguće stvari mogu izvesti!" kaže Pikard. "Tada će i ovakvi letovi postati industrija i svi će na ovo gledati sasvim normalno."
Pikard i Boršberg su proveli 12 godina, 150 miliona dolara i radili su sapreko 80 inženjera kako bi istražili, projeltovali i testirali Solar Impuls 2! Avion više podsjeća na ogromnu jedrilicu, imajući pritom raspon krila veći i od Boinga 747! Letjelica je izrađena od karbonskih vlakana tako da je jedva teška kao neki manji automobil. Više od 17,000 kao dlaka tankih solarnih ćelija proizvodiće struju za litijum-jonske baterije. Sa jednim punjenjen ovaj avion će letjeti punih 10 sati, bez sunčeve svjetlosti! Preko dana, avion će letjeti na 8,500 m, gdje je oično vedro i vazduh je razrjeđeniji. U sumrak, piloti će smanjiti snagu motora i polako se spustiti na 1,500 m radi očuvanja snage baterija. Kabina neće biti pod pritiskom, tako da će maska sa kiseonikom biti sastavni dio opreme.
Život u Solar Impulsu 2 biće efikasan, ali nimalo udoban! Svaki od 4 motora koji pokreće ovu letjelicu, može razviti snagu skutera Vespa, što omogućava avionu da leti između 22 i 87 milja po času. Zbog nedostatka rashladnog, odnosno grejnog sistema u avionu, temperatura u kabini ćese kretati između 40 i -20 stepeni Celzijusove skale! Avion je podložan udarima jakih vjetrova, gromova i turbulenciji. Zbog težine avion neće imati veliki dio opreme, tako da će u pojedinim situacijama ekipa sa E-biciklima morati da da potporu ovim ogromnim krilima prilikom uzletanja ili spustanja (što će se događati samo kada su vjetrovi slabi).
U avionu ne postoji rezervni izvor energije, čak i ako bi baterije otkazale! Ako nešto krene po zlu, pilot ima padobran i splav za spasavanje.
Redakcija PUTOKAZ-a