18
Mon, Nov

Planinarenje

Studija pokazuje da pješačenje u prirodi poboljšava mentalno zdravlje!

Studija pokazuje da pješačenje u prirodi poboljšava mentalno zdravlje!

Britanski i američki naučnici su objavili novo istraživanje u kojem pokazuju da šetnja u prirodi, u grupama, pomaže u borbi protiv stresa kao i u poboljšanju sveopšteg mentalnog zdravlja!

Maganik memorijalni uspon www.putokaz.me - CopyIstraživači sa univerziteta Mičigen i univerziteta Edž Hil iz Engleske ocjenjivali su 1,991 učesnika programa "Šetnja za zdravlje" u Engleskoj, koji okuplja više od 70,000 redovnih učesnika! Zaključili su da šetnja po prirodi znatno ublažava depresiju i smanjuje negativne efekte brzog i stresnog života. Rezultati su objavljeni u septembarskom izdanju časopisa Ekopsihologija (Ecopsychology).

Sara Varber, vanredni profesor porodične medicine na univerzitetu Mičigen i koautor studije, kaže da je odlučujući faktor bio veliki uzorak!

PK Lisa 4 www.putokaz.me - Copy"Posmatrali smo ponašanja velikih grupa, u kojima oni odlučuju da li će šetati ili ne, umjesto da im mi naređujemo šta da rade," kaže Sara. "Nakon 13 nedjelja, oni koji su pješačili barem jednom nedjeljno osjećali su se mnogo srećnije i imali su manje stresa."

PK Lisa 3 www.putokaz.me - CopyVarber i koautor Kejt Irvin, viši istraživač društvenih, ekonomskih i geografskih nauka na Džejms Haton Institutu u Aberdinu, u Engleskoj, preporučuje da se šeta najmanje 3 puta nedjeljno da bi se iskusili benefiti. Kraće, češće šetnje,donose više koristi od dugih povremenih izleta!

"Stres neće nikada nestati, tako da je važno znati kako se boriti sa njim," kaže Varber. "Šetnja u prirodi je jedan od odbrambenih mehanizama, a koristi nijesu samo psihičke!"

Redakcija PUTOKAZ-a