22
Fri, Nov

Herbarijum

Želite da proživite koju godinu duže?

Želite da proživite koju godinu duže?

orasikikiriki2Bacite se na orašaste plodove! Istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu šaku koštunjavog voća na dan imaju 20 procenata manje šanse da umru od bolesti srca, raka ili drugih oboljenja. Pored toga, oni pomažu u gubljenju kilaže, borbi protiv nesanice, a dobri su i za memoriju.

Zato vam danas donosimo sedam orašastih plodova koji su najzdraviji.

Orasi

Orasi su puni omega-3 masnih kisjelina, koje značajno pobioljšavaju brazilski orah3pamćenje. Orasi smanjuju zapaljenja, i opuštaju krvne sudove što je jako bademi4značajno za ljude koji imaju problema sa srcem. Takođe su jako dobri za smanjivanje "lošeg" holesterola, a smanjuju i rizik od razvijanja krvnog ugruška.

Kikiriki

Ko bi rekao da je jedna od omiljenih grickalica na svijetu zapravo jako zdrava! Ukusni kikriki sadrži resveratrol, a to je antioksidant koji je poznat po tome što usporava starenje i smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja. Ova mahunarka takođe sadrži folnu kisjelinu i vitamin E, kao i magnezijum.

Brazilski orah

Ovi veliki plodovi prava su nutritivna bomba. Puni su pistaci6pekan orah5selena, koji pomaže tijelu da proizvodi antioksidante koji se bore protiv bolesti. Takođe su bogati cinkom, koji podstiče obnavljanje kože, pa se posebno savjetuju ljudima koji su skloni posjekotinama ili ogrebotinama. I ne zaboravite da i svog dragog poslužite ovim orasima, jer doktori tvrde da su uspješni u sprečavanju raka prostate.

Bademi

Bademi imaju sve zdrave sastojke kao i sva njihova koštunjava braća, ali su pri tom još i puni biljnih proteina, pa su zato vjerovatno najbolji za održavanje dobre linije. Oni su jedni od najmanje kaloričnih orašastih plodova, sa najvećom količinom kalcijuma. Pored toga što su dobri za liniju, bademi su i bogati vitaminom E, koji pomaže u pinjoli7održavanju dobre memorije, a smatra se da može i da spriječi demenciju.

    Pekan orasi

Ovi orašasti plodovi izgledom jako podsjećaju na klasične orahe, ali su zapravo dosta kaloričniji i masniji (doduše, imaju puno dobrih masti). Zato ih treba jesti umjereno, a najbolji su kada su sirovi. Oni su podjednako zdravi kao i ostali koštunjavi plodovi, s tim što su posebno bogati beta-sitosterolom, koji je odličan za prostatu, i smajuje simptome problema sa prostatom i urinarnim traktom kod starijih muškaraca.

    Pistaći

Želite da poboljšate zrdavlje svojih arterija? Pistaći su vjerovatno najukusnije put ka tome. Oni sadrže L-arginin koji može da učini arterije fleksibilnijima, i time da smanji rizik od srčanog ili moždanog udara. Umjereno su kalorični, a s obzirom na to da svaki morate posebno da otvorite, manja je vjjerovatnoća da ćete preterati.

    Pinjoli

Sjemenke bora vam možda ne djeluju kao ukusna grickalica, ali pinjoli mogu značajno da vam pomognu u produžavanju života. Oni doprinose smanjivanju "lošeg" holesterola i sadrže puno magnezijuma koji je veoma bitan jer pomaže jedan od najjačih antioksidanata u organizmu. Ako želite da uključite pinjole u ishranu probajte pesto.