25
Thu, Apr

U svijetu

Treći čovjek na planini ( engl. Third Man on the Mountain ) je američki avanturistički film iz 1959. godine u Valt Dizni Produkciji i u režiji Kena Anakina sa Majklom Renijem, Džejmsom Makarturom i Dženet Manro u glavnim ulogama.

001 film

Smješten u zlatno doba alpinizma, radnja se tiče mladog Švajcarca koji osvaja planinu koja je ubila njegovog oca. Zasnovan je na , romanu Džejmsa Remzija Ulmana iz 1955. Roman je zasnovan na prvom usponu na Materhorn iz 1865. godine. Kapetan Džon Vinter u filmu je zasnovan na Edvardu Vajmperu, ali mladi lik Rudija je bio potpuno izmišljen. NJujork tajms nazvao ju je „sjajnom pričom o penjanju za mlađe čitaoce“.

Boslei Krovther iz The New York Times-a je napisao da je „otvoreno za pitanje da li su tehnike penjanja na slici i neka od očajničkih djela planinarenja korišćene prije skoro sto godina. Bilo kako bilo, i kako god se čovjek osjećao o preciznosti, posao penjanja na planine je uzbudljivo vizioniran do kraja... Štaviše, pejzaž je divan.“ Varieti je rekao: „Ima neku vrstu uzbuđenja na velikoj nadmorskoj visini da natera gledaoca da se zgrči duboko u svom sjedištu”. Filip K. Šojer iz Los Anđeles Tajmsa je napisao: "Samo pejzaž... vrijedi svoje ocjene. Kompanija Volta Diznija provela je iscrpljujuće mjesece u švajcarskim Alpimazbog kadrova ali su se vratili sa Technicolor poslasticom koja odiše neizvesnošću, uzbuđenjem i jednostavnom, nekomplikovanom zabavom.“ Ričard L. Kou iz Vašington posta je to proglasio „dobrim primerom za švajcarske Alpe“.Risonovi izveštaji kažu: „Kao što je slučaj sa većinom Diznijevih produkcija, pedantna pažnja je posvećena proizvodnim vrijednostima, a film je preopterećen uvredljivim osećanjem. Međutim, teško je predstaviti logičan argument protiv uspješne formule, i izgleda da nema razloga da se poslovno odstupi od nedavnog Diznijevog obrasca.“ Mjesečni filmski bilten nazvao je planinske scene „skoro neprekidno impresivnim i zastrašujućim.

S obzirom na činjenicu da je ovo ostvarenje staro preko 60 godina, možemo zaključiti da je za svoj period predstavljalo flimski klasik, koji će,nadamo se, svidjeti se i današnjim gledaocima.

Trejler pogledajte u nastavku:

Nemate pravo da postavite komentar