22
Fri, Sep

Ostali sportovi

Bez obzira na to da li želite da poboljšate kondiciju, zdravlje, bankovno stanje ili je to vaš ekološki izbor, vožnja bicikla može biti jedna od najboljih odluka koju ćete ikada donijeti.

Bez obzira na to da li želite da poboljšate kondiciju, zdravlje, bankovno stanje ili je to vaš ekološki izbor, vožnja bicikla može biti jedna od najboljih odluka koju ćete ikada donijeti.

biciklbicikl2Lijepi dani su pred nama, a kako tvrde iskusni bicilisti, bicikl čini život ljepšim. Niste uvjereni u to? Zato vam donosimo 10 velikih prednosti vožnje na dva točka. 

    Stići ćete brže

Prema Citroenovom istraživanju, ako u većim gradovima u Velikoj Britaniji vozite bajk uštedjećete duplo više vremena nego ako krenete autom ili gradskim prevozom. U stvari, ako vozite sat vremena u Kardifu za vrijeme špica, provešćete više od 30 minuta lutajući nikuda sa prosječnom brzinom od samo 11 km/h za razliku od prosječnih 20-25 km/h biciklom.

   Dublji san

Rana jutarnja vožnja može da umori, ali će vam ujedno pomoći da kvalitetno dremnete kad dohvatite jastuk. Stanford Univerzitet je sproveo istraživanje u kojem su ljudi koji pate od nesanice vozili bajs 20-30 minuta svaki drugi dan. Rezultat? Vrijeme potrebno insomničaru da zaspi smanjeno je za pola a vrijeme spavanja produženo za skoro sat vremena.

“Vježbanje napolju vas izlaže dnevnom svjetlu. To pomaže vašem srčanom ritmu da se ponovo sinhronizuje, a takođe i osolobađa tijelo kortizola, hormona stresa koji može da spriječi dubok, regenerativni, san”, objašnjava profesor Džim Horn iz “Loughborough University’s Sleep Research” centra.

    Podstiče rad crijeva

bicikl3Prema riječima stručnjaka sa Bristol Univerziteta, prednosti biciklizma utiču duboko na samu unutrašnjost.

“Fizička aktivnost utiče da se smanji vrijeme potrebno za varenje hrane, ograničava količinu vode koja se apsorbuje nazad u vaše tijelo, što utiče na mekšu stolicu”, kaže gastroenterolog dr Ana Rajnmundo.

Pored toga, aerobno vejžbanje ubrzava disanje i rad srca, što stimuliše kontrakciju crijevnih mišića.

“Sprječava i nadutost te tako sprječava rizik za javljanje raka crijeva”, tvrdi dr Rajmundo.

   Podstiče rad mozga

Potrebno vam je da vam siva masa zablista? Onda okrećite pedale. Istraživanja sa Ilinois Univerziteta otkrivaju da postoji bliska veza između kardio-respiratornih vježbi i boljih rezultata na mentalnim testovima. Zato biciklizam pomaže stvaranje novih moždanih ćelija u hipotalamusu- regionu koji je odgovoran za memoriju, koji propada nakon tridesete godine.bicikl4

“ Vožnja povećava protok krvi i kiseonika do mozga što pokreće i regeneriše receptore, čime se objašnjava to kako vježbanje pomaže u odbrani od Alchajmerove bolesti”,  kaže autor studije, profesor Artur Kramer.

    Pobjeđuje bolest

Zaboravite jabuke, vožnja je način na koji ćete zadržati doktora na odstojanju.

Umereno vježbanje čini imune ćelije još aktivnijim pa su one spremne da se bore protiv infekcije,  kaže dr Kolins.

Zapravo, prema istraživanjima sa Univerziteta u sjevernoj Karolini, ljudi koji voze bicikl oko 30 minuta, pet dana u nedjelji, uzimaju duplo manje slobodnih dana na poslu nego osobe koje se izležavaju po cijeli dan.

    Produžava životni vijek

Kraljevski univerzitet u Londonu je poredio preko 2.400 identičnih blizanaca i pronašao da su oni koji voze bajs 45 minuta nedjeljno devet godina biološki mlađi, bez obzira na druge uticaje kao što su indeks tjelesne mase i pušenje.

 “Osobe koje redovno vježbaju su u znatno manjem riziku od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, raka, visokog krvnog pritiska i gojaznosti. Tijelo postaje mnogo efikasnije u samoodbrani i regenerisanju novih ćelija”, poručuje ljekar koji je sproveo pomenuto istraživanje.

bicikl5    Iscjeljuje srce

Istraživanja sa Purdue Univerziteta u SAD pokazuju da redovno motanje pedala smanjuje rizik od srčanih oboljenja za 50 odsto. Kada bi ljudi bili dovoljno fizički aktivni, svake godine bi se izbjeglo oko 10.000 fatalnih srčanih udara. Vožnja bajsa od samo 20 milja nedjeljno upola smanjuje rizik od srčanih oboljenja u odnosu na one koji ne vježbaju.

    Možete da postanete fit bez mnogo muke

Redovna vožnja ima brojne prednosti, jedna od njih je i nekorišćenje novčanika u cilju plaćanja teretane. Prema podacima dobijenim sa Instituta za konorarne bolesti u SAD, osobe koje redovno voze bajs su na istom nivou fizičke spremnosti kao osobe koje su 10 godina mlađe a fizički neaktivne.

    Smanjuje zagađenost

Pomislili biste da gradski biciklisti udišu znatno više štetnih gasova od vozača i putnika u gradskom prevozu. Sudeći prema studiji Imperijal Koledža u Londonu, to nije tako. Istraživači su ustanovili da putnici u autobusima, automobilima i taksi vozilima udišu znatno više štetnih gasova od pješaka i biciklista.bicikl6

U prosjeku, taksi putnici udahnu više od 100.000 ultrafinih čestica po kubnom centimetru, koje mogu da se zadrže u plućima i oštete ćelije. Kod putnika u autobusu ta brojka je nešto manja od 100.000 a kod vozača automobila 40.000, dok je kod biciklista ova brojka svedena na samo 8.000 čestica po kubnom centimetru. Vjeruje se da biciklisti udišu manje štetnih gasova jer se voze na ivici puta, i za razliku od vozača, nisu direktno izloženi izduvnim gasovima.

    Čuva planetu

Dvadeset bicikala se mogže parkirati na istom prostoru kao jedan automobil. Svega pet posto materijala koji se utroši za proizvodnju automobila je dovoljno da se napravi jedan bicikl, a bajs proizvodi nula posto zagađenja.

Bicikli su takođe i efikasni. Krećete se tri puta brže neko kad hodate a koristite istu količinu energije i uzimajući u obzir „gorivo“ koje ste sipali u svoj „motor“ to je ekvivalentno 2.924 milja po galonu. Možete da se zahvalite odnosu težina: oko šest puta si teži od bajka, ali je auto 20 puta teži od tebe.