Wed, Apr

Reportaže
I ovog vikenda ekipa planinara i ljubitelja prirode Nature Lovers Montenegro iskoristila je priliku da pobjegne od gradske gužve i uživa u ljepotama naše zemlje. Ovoga puta na redu su bila Kučka korita, odnosno Hum Orahovski i Grlo Sokolovo.
ekipa humgrlosokolovoU subotu ujutru oko 9 sati ekipa od 30-ak ljudi krenula je iz Nikšića ka Kučkim koritima. Zaustavljamo se u Podgorici kako bi pokupili još par ljudi i nastavljamo put. Nakon dva sata vožnje, stižemo do Korita na oko 1300 mnv. Korita leže u podnožju 1834 metra visokog vrha Hum Orahovski i okružena su brojnim drugim impresivnim vrhovima.

putokaz humgrlo sokolovo putokazNakon kraćeg predaha prolazimo pored kuća i krećemo u osvajanje Huma. Krećemo markiranom stazom i laganim usponom između četinara.
Dužina staze od Korita do vrha je 7 km, a visinska razlika oko 650 metara. Dok se penjemo, pogled oko nas postaje sve ljepši.

Nakon 30-ak minuta primorani smo da se zaustavimo jer se pred nama pruža neopisivo lijep pogled na Skadarsko jezero, Žijevo i Prokletije. Pravimo par fotografija i nastavljamo dalje. Ekipa ide lagano i skoro da ne stajemo. Poslije kraćeg vremena stižemo do vrha Huma na 1834 mnv gdje ekipa odmah prostire jakne, najlone i ćebad kako bi što prije i što udobnije mogli da uživamo u nestvarnom pejzažu oko nas.

Temperatura je bila prilično visoka za ovo doba godine, a snijeg oko nas je upotpunjavao doživljaj. Dvadesetak minuta smo ćaskali uz hranu i fotografisanje, a potom se zaputili ka vidikovcu Grlo Sokolovo. Nakon sat vremena pješačenja stižemo do šumovitog brda Soko na 1557 mnv, sa kojeg se do rijeke Cijevne spušta strma kamenita uvala koja podsjeća na grlo, pa odatle i naziv Grlo Sokolovo.

Približavamo se nekadašnjoj vojnoj osmatračnici sa koje se pruža impresivan pogled na preko 1000 metara dubok kanjon Cijevne, a kao highlight se u daljini jasno vide i Prokletije. Tu provodimo neko vrijeme uživajući u pejzažu i svježem vazduhu, a nakon toga krećemo nazad okolnim putem, oduševljeno sumirajući utiske. Po spuštanju u Korita presvlačimo se i krećemo nazad ka Nikšiću.
oko putokaz humhum putokazoko nature putokazmilica jelena putokaz

Nemate pravo da postavite komentar