Fri, Apr

Biciklističke ture

PENTAX K 5 13 08 2012 09 11 05PENTAX K 5 13 08 2012 06 44 15Ovo je jako interesantna biciklistička staza koja prolazi pograničnim pojasom sa Albanijom kroz čitavu zonu novoformiranog regionalnog parka prirode „Komovi“. Pored fenomenalnih ljepota koje pruža svakim svojim metrom ona je i strateški jako bitna zato što povezuje dvije nacionalne biciklističke staze TT4 i TT3 i opštine Podgoricu i Andrijevicu i to kroz nedirnutu prirodu. Ovo je trasa kojom bi svaki biciklistički avanturista koji je namjerio prema sjeveroistočnim krajevima Crne Gore morao da krene.

Od Rikavačkog jezera (1315m) i katuna Rikavca (1380m) krećemo makadamskim serpentinama prema katunu Ljakovića (1768m), a onda od katuna skrećemo desno i nastavljamo preko Širokara i Karimana ka Krivodoljskom katunu (1708m). Od Krivodolja put nastavlja dalje kroz veliki šumski kompleks (1550m) kojim se spuštamo u Srpsku rupu (1280m), na mjesto gdje se spajaju Velji i Prouški potoci i formiraju Vučin potok. Odatle počinje novi makadamski uspon prema Bindži i Carinama. Kada se napokon stigne do ispod južne strane Planinice postoji raskrsnica (1660m) gdje jedan krak vodi za Bindžu Oraovsku, drugi se spušta prema Kurlaju Vujadinovića, treći ide za Opasanicu a mi nastavljamo sjeverozapadnim krakom koji vodi do Carina i Krsta od Prevlake (1770m).

Kompletan ovaj dio od Rikavca do Carina je prepun prelijepih vidika na okolinu, sa nekoliko sjajnih panorama na brojne vrhove Prokletija i dolinu Vrmoše. Tu su i lijepi katuni i jako raznolik prirodni ambijent koji na momente stvarno ostavlja bez dana, naročito na one koji prvi put prolaze ovim krajevima.

10156072 10203572711779481 6750098694272839889 nPENTAX K 5 14.10.15 15 06 21Na Krstu od Prevlake (Carine) se nalazi mala crkva koja je do skoro slovila kao crkva izgrađena na najvišoj nadmorskoj visini u Evropi, a sada je to, koliko je poznato, crkva na Ćafi Prijedolskoj (TT3). Ovdje se tradicionalno, na svetog Iliju (2. avgust) održava svenarodni sabor, tako da oni turisti koji prođu ovom stazom toga dana mogu da uživaju u ovoj zanimljivoj narodnoj manifestaciji.

Od ove crkvice, odmah se skreće desno makadamom koji vodi ka katunu Sumor (Mijovića) ali se ne spuštamo prema jezercetu (1758m), već odmah na prvoj krivini skrećemo u pravcu katuna Petrovića, ali donjim krakom, odakle ulazimo na pješačku stazu, koju ćemo pratiti naredna dva kilometra.

Staza je dobra, sasvim prohodna i vični vožnji po singletrack putanjama bez problema će se spustiti do Mojanske rijeke, a onima drugima će prijati i guranje bicikla kroz prelijepu bukovu šumu.

Kada se spustimo singletrack stazom, tu je jedan most od debla (1350m) kojim ćemo preći rijeku i opet smo na kolskom putu, kojim ćemo biciklirajući tik pored čiste i lijepe Mojanske rijeke vrlo brzo stići u istoimeni katun (1140m), koji se nalazi na livadskoj zaravni, na samoj obali,  i na raskršću puteva za Surdup i Mojan. Nastavljamo pravo blagim spustom, a onda prelazimo na lijevu obalu rijeke, i po ravnom terenu ulazimo u završnu dionicu sve do asfalta i lokalne biciklističke rute AN05u Jošanici (930m). U blizini je i priključak na TT3 rutu.

2014 06 21 16.56.53Do kraja 2016. godine u Jošanici će proraditi studentsko-rekreativni i planinarski dom sa kamp parcelom, potpuno opremljen svim outdoor rekvizitima, od bicikla, kajaka, mušičarskog pribora do krplji i turno skija, sa sportskim terenom, tako da će se tu moći po povoljnim cijenama i prenoćiti ili uživati par dana u istraživanju Komova i okolnih planina. Uz to, ulazimo i u zonu andrijevičke mreže vrlo atraktivnih, signaliziranih biciklističkih ruta kojima se može provozati do Štavne, Bjelasice ili čak do Prokletija preko skrivenog sela Kuti.

Inače, drago nam je sa vama podijeliti informaciju da se u ovom kraju aktivno radi na unapređenju ponude kada je seoski turizam u pitanju, jedno domaćinstvo je već registrovano, a nekoliko porodica se priprema da krene ovim putem. Sve ove aktivnosti zajedno će, nadamo se, učiniti da ovaj fantastičan, a turistički potpuno zapostavljen kraj, preraste u planinski, turistički centar, pandan Štavnoj, što bi doprinijelo ukupnom razvoju jedne male opštine kao što je Andrijevica.

(pedalaj.me)

(pedalaj.me)

Nemate pravo da postavite komentar